49. setkání účastníků projektu
konaného dne 11. srpna v Praze, v restauraci U Bronců
účast: Martin, Honzin, Jirka, Vojta a Tomáš
program:
1)Je potřeba určit jaké knihy se budou v letošním roce sestavovat, toto je třeba určit do konce srpna. Neučiníme-li tak, tak by také letos nemusely být žádné.
2)Znovu jsme si zopakovali starý známý fakt, že souřadnice sbíráme v souřadnicovém systému WGS84, ukázalo se totiž, že část lidí se nám snaží podstrčit data v JTSK, což se logicky projevovalo jako drobná chyba.
3)Vojta přišel s velmi dobře nachystaným návrhem na přechod na 3. fázi. V obecné rovině je však třeba zajistit především finanční krytí takovéhoto přechodu. Jde o to, že prvotní investice bude trochu větší než jsme zvyklí, ale následný roční provoz už taková rána nebude. Při vlastním přechodu se stane zhruba toto:
-stávající web. www.vets.estranky.cz zůstane jak je, bude to taková „polomrtvá“ reklama na náš hlavní spolkový web s VPM. Na tom na estránkách ale ostane vše veteránské, nášivkové, prostorové, apod. Prostě se VPM a galerie hrdinů přesune jinam. To jinam bude fyzicky jiný server, ten na kterém jsme se již shodli.
-vznikne nový web na jiném serveru, kde tedy budou „jen“ VPM a galerie hrdinů. Bude vznikat podobných způsobem (vkládáním přes uživatelské rozhraní) a bude na něm zároveň databáze (SQL), která bude umožňovat vyhledávání podle postaveného dotazu. Vkládání bude opět provádět určitý okruh osob (asi větší než dnes), které budou data před vložením kontrolovat. Jde o to, že web pochopitelně nebude mít žádnou automatickou kontrolní funkci a i vložený nesmysl (nepřesnost) by s enormálně uložil do databáze a pak se časem musel zase dávat pryč.
4)No a jde o ty náklady, tedy nejprve ty „horší“, tedy prvotní náklady
-vytvoření uživatelského rozhraní pro vkládání
-vytvoření SQL databáze
-oboje za cca 10 000 Kč
5)A ty už o něco „snesitelnější „ roční, provozní náklady
-provoz serveru – cca 600 Kč/rok
-nájem domény www.vets.cz - cca 300 Kč/rok
-příspěvek na údržbu uživatelského rozhraní, diskusního fóra a SQL – cca 1000 Kč/rok
6)jinak řečeno, umíme ve svých řadách poskládat ty cca 2000 Kč na rok, ale nyní nás čeká pravda o něco větší úkol, najít těch cca 10 000 Kč. A co si budeme nalhávat, ideálně ještě letos. Následující 3 otázky je nutno zodpovědět do 30. září a to ideálně všemi členy spolku. K tomu si musíme říci následující:
-chceme vlastně přechod na 3F?
-chceme ho zahájit již letos?
-kolik kdo je ochoten osobně finančně letos přispět (s uzávěrkou na zimním semináři)?
7)Pravda, jak vlastně bude probíhat přechod na 3F? Nová data se budou rovnou dávat na nový 3F web a stará z Estránek se tam budou „zvolna“ překlápět. Toto překlápěni bude trvat cca 2 roky (za stávajících lidských kapacit a časových možností). Pravda je tedy taková, čím později se 3F rozjede, tím déle bude přechod trvat.
8)V případě, že se do 30. záři rozhodneme, že do toho jdeme, naskočí do akce Vojta a další vybraný účastník (ve hře jsou nyní dva) a do 30. listopadu se vytvoří „zkušební provozní sada“ ke které se budou moci všichni vyjádřit. tedy jestli je to to co chceme, jestli se nám to líbí, jestli to vůbec funguje, atd., atd.
9)A od 1. 1. 2011 (zkráceně 1. 1. 11) by se rozjel ostrý provoz 3F (plnění 3F a překlápění 1F do 3F).
10)Honzin nastínil možnost spolupráce s Commonwealth war graves commission z Velké Británie, což je ochoten si vzít na svá bedra. Takže to dostal na svá bedra.
11)A jelikož má Honzin na starosti geocaching seznámil nás s aktuálním stavem našich cache a geocoinů a potěšil informací, že se bude jedna naše cache zakládat v Belgii.
Toť vše, prosím tedy všechny členy k vyjádření se k výše uvedenému, výjimečně je nutno učinit zásadní rozhodnutí už v průběhu roku, takže hlasování bude nutno provést elektronicky (přes členskou diskusi a emaily). Díky za Váš čas, které tomu budete věnovat. Více v členské diskusi.